zaterdag 18 augustus 2012

De jacht is open!

Met dit warme weer zoekt een mens op allerlei manieren verkoeling en plots kreeg ik enorme zin in een ijsje. Nu weet ik wel dat ik hier gezond eten promoot en dat proberen we ook want hier wordt, telkens als er een smoothie gemaakt wordt, het overschot in een ijsvormpje gegoten en zo lekker koud gegeten. Maar we zijn verwend en soms heeft een mens gewoon eens zin in wat anders.
Dus ging ik op pad naar de supermarkt wat op het heetst van de dag eerder een expeditie was en moest ik vaststellen dat ik niet de enige was met een ‘goestingeske’ want de bakken van het ijs en aanverwanten waren ei zo na leeg. Typisch ik dat iedereen me voor is bedacht ik mij terwijl ik me dan maar naar een diepvries speciaalzaak repte. Daar was nog buit te vinden, maar het speciale verzoek van de dochter was er tot haar grote ergernis ook niet meer en erger nog, het wordt uit het assortiment geschrapt.
Nadat ik met de boodschappen thuis was gekomen en puffend van de warmte genoten had van dat lang begeerde ijsje was er toch een zweem van ontgoocheling. Zoals ik al zei proberen wij gezond te eten en het ijsje waar we zo naar hadden uitgekeken was helemaal niet zo lekker als we ons herinnerden, veel te zoet én je kreeg er ook nog een enorme dorst van. Het is ook altijd wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten