vrijdag 13 juli 2012

Jong en onschuldig?

Word ik nu oud, vergis ik mij nu of hoor je tegenwoordig inderdaad verontrustende berichten? Zoals toen ik in de krant las dat de tienerzwangerschappen zijn teruggebracht tot een minimum plafond van 14 jaar en dat dat al een hele verbetering is. Bij het lezen van zo'n berichtje frons ik toch de wenkbrauwen. Veertien en al zwanger, dat legt toch een behoorlijke hypotheek op je start in het leven want dan ben je zelf toch nog maar een kind. En voordien waren er dus nog veel jongere kinderen zwanger.
Gelukkig waren mijn kinderen niet al te vroegrijp, maar dat ze onwetend waren is dan weer een brug te ver. Dat mocht de bomma ondervinden toen ze aan het winkelen was met de dochter en haar aan de kassa vroeg of ze een kauwgum met vruchten smaak moest hebben. De dochter zat toen nog op de lagere school en haar terechte antwoord dat het geen kauwgum maar condooms waren bracht de bomma wel even van haar stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen