dinsdag 22 mei 2012

De groene jongens

Ik weet niet of ik jullie al eens heb verteld dat ik sinds zeven jaar schilderen volg aan de academie van Brasschaat. Ongelooflijk dat het al zeven jaar is want het blijft nog steeds ploeteren en zwoegen. Dan leer je weer eens bij om op een plateau te belanden en daar zat ik dus al een hele tijd, zo lang dat opgeven door mijn hoofd spookte. 
Gelukkig kreeg ik even een time-out onder de vorm van een verplichte opleiding van 10 lessen in een ander atelier. Omdat ik niet wist wat grafiek juist inhield koos ik die klas en zie, na mijn tien lessen kwam ik terug vol moed en kon ik er weer tegenaan. 
Sindsdien kan ik eindelijk snel nat in nat werken, iets wat mijn lerares al jaren vraagt, maar waar ik tot hier toe nog niet in geslaagd was. Beetje traag, niet, maar bovendien ben ik redelijk tevreden van de producten van mijn noeste arbeid, iets wat ook niet zo vaak voorkomt. 
Zo zijn we onlangs drie dagen in de Ardennen gaan landschap schilderen. Dat dat zo'n uitdaging zou zijn had ik niet gedacht en de logistieke problemen waren niet min. Maar het was ook leuk en we hebben er weer van geleerd en ik ben tevreden over mijn landschapje.



En net nu het zo vlot gaat komt het eind van het schooljaar weer in zicht.  Ik denk dat ik een van de weinige leerlingen ben die dat jammer vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten