donderdag 10 mei 2012

Het mysterie van de gebroken sleutel.


Toen ik mijn sleutel gisteren uit mijn handtas haalde overviel mij een lichte golf van paniek. Niet omdat ik dat ding weer niet vond, maar omdat hij, tot mijn grote verbazing, gewoonweg afgebroken was. Afgebroken in het slot zonder dat ik het gemerkt had, was mijn eerste bedenking, maar dat was gelukkig niet het geval. Dus ging ik in mijn rommelzak op zoek naar het andere stuk, dat ik nooit vond.


Het is mij nog altijd een raadsel hoe die sleutel zomaar is gebroken en ook de slotenmaker had zoiets nog nooit gezien.
Bovendien vertrok ik vanmorgen, vergeetachtig als ik ben, enkel gewapend met mijn halve sleutel en kon ik bij mijn terugkomst dus netjes op de trap zitten wachten tot ook de dochter thuis kwam. Dat was pas een trip ‘down to memory lane’ want als puber heb ik menig uurtje op de trap doorgebracht, niet met een gebroken sleutel, maar omdat ik hem gewoonweg weer vergeten was! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten