woensdag 9 mei 2012

Express yourself!

Eenenzeventig sms'en versturen jongeren gemiddeld per dag. Eenenzeventig! Gemiddeld dus, want er werden jongeren geïnterviewd die meer dan tweehonderd sms'jes per dag versturen. Onvoorstelbaar, niet? 
Dan vraagt een mens zich af wat de jeugd elkaar de ganse dag te vertellen heeft? Er was één meisje dat iedereen een goede morgen wenst, dan kom je natuurlijk al een eind. Of de ontvangers het ook zo leuk vinden om uit hun bed ge-sms't te worden is een andere vraag.
Als ik vergelijk met mijn sms gedrag is er een hemelsbreed verschil. Ik verstuur maximum een paar sms'jes per dag en ik ben er zeker van dat er dagen voorbij gaan zonder dat toestel te gebruiken. De jongeren in kwestie gaven dan ook grif toe een kleine verslaving aan hun mobieltje te hebben en hoewel ik dat van mezelf niet kan zeggen kan ik toch ook niet zonder gsm de deur uit. 
Maar dan blijft nog altijd de vraag wat die jongeren de ganse dag naar elkaar sms'en? Je bent met dit medium natuurlijk al snel wat berichtjes kwijt voor je gezegd hebt wat je moet zeggen, maar er zal toch ook veel nutteloze informatie tussen zitten?
Maar wie ben ik om daar over te oordelen? Als ik de vergelijking nog even verder doortrek zijn er blijkbaar ook veel verveelde huisvrouwen die hele blogs vullen met banaliteiten. Misschien moeten we het maar op een andere generatie, een ander medium houden? 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten