zaterdag 11 februari 2012

Een onverwachte ontmoeting.


Houston heeft een subtropisch klimaat met aangename winters en bloedhete vochtige zomers. In dit klimaat leven heel andere dieren dan bij ons en omdat onze wijk vlakbij ‘The Wetlands’ lag was het niet altijd evident om met die beestjes samen te leven.
‘Everything is big in Texas’ en zo ook de insecten. Tijdens een herfstwandeling huilden de kinderen van de pijn omdat wij door grote agressieve muggen werden gestoken en ook de nijdige fire ants wil je liever niet tegenkomen.
Schorpioenen, grote spinnen, agressieve schildpadden, gordel- en stinkdieren, wasbeertjes, eekhoorns en opossums … . Al die beestjes zag je niet ver van je woonplaats en in bepaalde gebieden kon je zelfs al eens een alligator tegenkomen. In onze tuin zaten kleine groene kikkers en crawfish wat, zo ontdekten wij later, een kleine kreeftachtige delicatesse is. We wisten al snel dat kakkerlakken in Texas in huis hebben de normaalste zaak van de wereld is, maar mijn eerste ontmoeting met ‘Houston wildlife’ zal ik nooit vergeten.



We waren nog maar net verhuisd en de kinderen hadden de woning nog niet gezien, dus gingen we die even bezichtigen. Na de rondleiding moest ik gebruik maken van ‘het kleinste kamertje’ en omdat mijn kinderen van zes en vier bij me bleven supporteren vroeg ik hen om een beetje privacy. Toen mijn zoon de deur langzaam dicht trok zag ik de ongenode gast die vermoedelijk door de vorige huurders in de badkamer was opgesloten. Van achter die deur, recht tegenover mij, kwam een slang van een centimeter of veertig gekronkeld. Ik kan je verzekeren dat ik nog nooit zo snel van het toilet ben gekomen en tot op heden lachen wij om het verhaal, van de slang in de badkamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten