zaterdag 21 januari 2012

A dream come true.


Sinds wij in het appartement wonen mogen de katten in alle kamers en slapen zij dus ook bij ons. Dat was in het huis wel even anders. Daar bleven de heren gewoon beneden in de living, want katten in bed zag ik toen niet echt zitten.

Maar een mens moet flexibel zijn en vermits ze geen stapje in de wereld meer kunnen zetten, was hen opsluiten in een vrij kleine ruimte geen optie dus genieten ze nu volop van het privilege om net als wij op bed te slapen.
Hippie kampeert meestal bij mijn dochter en Beast slaapt bij mij, maar dat durft al eens te variëren. Als ze echter samen willen slapen is het altijd bij de dochter omdat ze, dat veronderstel ik tenminste, bij haar gewoon meer mogen. Dan slaapt Hippie in haar armen en ligt Beast aan haar voeten en is het daar bijna net zo gezellig als een pyjama party.
Na zo’n nachtje van bunkeren met de katten stond mijn dochter eens doodmoe op. Niet goed geslapen meende ze, zo’n vervelende droom waar ze de ganse nacht mee bezig was geweest en waar je doodmoe van wakker wordt. Toen ik haar vroeg wat ze dan juist gedroomd had antwoordde mijn dochter dat ze heel de nacht ergens tegen aan werd geduwd en zij op haar beurt dus moest terugduwen. Vermoeiend allemaal, maar eenmaal wakker zag ze wat die vervelende droom had veroorzaakt. De heren der schepping lagen lekker languit en hadden prinsheerlijk minstens drie vierde van het bed in beslag genomen terwijl mijn dochter enkel de zijkant toebedeeld had gekregen. Ze voelen zich goed thuis, onze katten en wanen zich soms heer en meester.
En zo zie je maar, sommige dromen komen echt uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten