zaterdag 29 oktober 2011

Doe het met Flair!


Ik was net 16 toen de eerste Flair boven het doopfond werd gehouden en behoorde dus helemaal tot de doelgroep van dit nieuwe, opwindende en toen bijna revolutionaire magazine. Na dat andere tienermagazine gaapte het grote niets en een blad voor meiden van zestien tot in de dertig, of iedereen die zich zo voelt, was precies wat we nodig hadden. 
Dat hebben ze bij Flair altijd goed begrepen en het hoeft dan ook niet gezegd dat ik en mijn vriendinnen reikhalzend naar de met veel ophef aangekondigde lancering van Flair magazine uitkeken. Sinds die eerste Flair, waren wij verslaafd en werd het felbegeerde magazine zondermeer iedere week gekocht, van A tot Z gelezen, uitvoerig becommentarieerd én de mode die er in stond gekocht én gekopieerd.
‘Heb je Flair al gelezen’, werd dé verplichte openingszin op woensdag, waarna het magazine werd bovengehaald en uitgeplozen terwijl iedereen zijn zegje moest doen. Ik herinner mij bijvoorbeeld de eerste Flair model wedstrijd die voor de nodige opwinding zorgde in onze vriendenkring want iedereen had wel zijn favoriet. Flair was zo verweven met ons dagelijks bestaan, dat één van mijn vriendinnen haar dochter naar dat eerste Flair model heeft vernoemd.
Ondertussen is Flair een begrip en hoewel ik er een beetje ben uitgegroeid, ben en blijf ik fan. Van de Flair Pockets bijvoorbeeld, die mij nog steeds tot aankoop van dit weekblad verleiden.  En ik heb voor opvolging gezorgd natuurlijk, want hoewel mijn dochter minder fanatiek is dan ik toen, leest ook zij met plezier, Flair! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten