vrijdag 7 juni 2013

Krakeel in huis

Ik heb het hier al eens gehad over lijstjes maken en dat wij altijd een boodschappenlijstje binnen handbereik hebben. Dat ligt dan op de microgolf en telkens er iets uit stock is of als we aan iets denken wordt dat netjes opgeschreven zodat we niets vergeten. Een pijnpunt bij dat lijstje is het handschrift van de dochter. Ik heb het soms ontzettend moeilijk om haar gekriebel te lezen of misschien ligt het aan mijn zicht, dat kan ook.
Zo stond ik gisteren in de supermarkt en zag: ‘Koning’ in de dochter haar handschrift staan. Nu vond ik dat heel vreemd want als ik al eens alcohol drink is het wijn of Kriek en de dochter en de zoon drinken al helemaal niet. Wat die Koning dan op dat briefje stond te blinken begreep ik niet zo goed maar ik nam toch maar voor alle zekerheid vier pintjes mee.
Toen ik thuiskwam met die boodschappen en de dochter mij hielp bij het uitladen vroeg ze mij prompt waarom ik met dat bier kwam aandraven. Wist ik dan niet dat zij niet dronk en al zeker geen ‘Koning’? Na een robbertje welles- nietes over het woord ‘Koning’ dat al dan niet op het briefje stond lieten we het maar blauwblauw want de bewijslast was ondertussen samen met de desbetreffende lijst verdwenen.
Vandaag werd het mysterie van het boodschappenlijstje echter opgelost toen de dochter mij met een brede glimlach meldde dat we zonder honing zaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten