maandag 3 december 2012

Winterpret




De langlaufpiste Signaal van Botrange is sinds zondag open, zo meldde het toeristisch agentschap van Oost-België op zijn site, dus de sportievelingen en winterpretliefhebbers kunnen zich weer compleet laten gaan.
Ik reken mezelf zeker niet tot die groep want als ik moet kiezen tussen bergen of zee kies ik resoluut voor dat laatste. Bovendien ben ik nogal een koukleum en verkies ik de zon boven sneeuw. 
Dat mijn lagere school geen sneeuwklassen organiseerde voor de twaalfjarigen en ik op die manier als kind niet heb kunnen proeven van de genoegens van winterpret zal er zeker toe bijgedragen hebben dat ik geen ski- of langlauffanaat ben geworden.
Niet dat ik het nooit heb geprobeerd, want ik herinner mij bijvoorbeeld een langlauf uitstapje waarbij ik meer in de sneeuw heb gelegen dan op de latten te staan en gedurende de après en het etentje stond te verkleumen voor de open haard omdat mijn broek was gescheurd en ik niet kon zitten wegens een bevroren achterwerk.
Not my idea of fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten