zaterdag 10 november 2012

Met een boekje in een hoekje

Mijn moeder werkte een tijdlang voor een uitgeverij en de boekenbeurs stond in die periode jaarlijks op het agenda. Ook de dochter leest heel graag en ieder jaar opnieuw trakteren wij onszelf op dit uitje. En blijkbaar waren we niet alleen want je kon echt op de koppen lopen en ik zag veel bekend volk. Zo zat Mme Zsazsa te signeren en ik wuifde naar haar maar zij wuifde niet eens terug. Ook ander bekend schrijvend volk zat aan het eind van lange rijen maar aanschuiven voor een handtekening daar doen wij als nuchter mens niet aan mee.
We vonden wel een leuke boekenwinkel die enkel Engelstalige lectuur verkocht en ik liet mij gaan aan enkele klassiekers terwijl de dochter voor het nieuwere werk ging. 
Dit jaar stond de geschiedenis van New York als enig boek op mijn verlanglijstje maar vermits het budget al was opgesoupeerd hou ik dat voor later. Ik was trouwens aan het twijfelen om dit exemplaar als e-boek te kopen, wegens heel dik en een beetje prijzig maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat een e-reader of ipad het zalige gevoel van knus in een boek lezen ooit echt kan vervangen.
Een collega blogger opperde onlangs om misschien sommige boeken als e-boek te kopen en de echte toppers dan toch maar in het echt. Misschien geen slecht idee want mijn boekenkast raakt al behoorlijk vol. En dan is er nog de mega boekenverkoop van de stadbibliotheek dit weekend. Daar kan je je eens echt laten gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten