zondag 14 oktober 2012

Happy birthday, James.

James Bond blaast dit jaar 50 kaarsjes uit en dat wordt uitgebreid gevierd. Met het opnieuw uitzenden van de films bijvoorbeeld en ik las dat er her en der ook de nodige jetsetfeestjes worden gegeven.
Nu was ik nooit echt fan van het genre en al zeker niet van Roger Moore, de Bond waar ik mee opgroeide. Hij werd als sexy verkocht, maar voor mij had hij evenveel sexappeal als een rare cactus en de stunts in die films vond ik eerder hilarisch dan spannend. Dan brengt Daniel Craig het er beter van af met de Bond die hij neerzet en ook zijn sexappeal kan ik beter smaken. Dus pik af en toe een Bondfilm mee maar nog steeds niet fanatiek.
Mijn onderbuur waant zich ook James Bond want zijn nummerplaat leest 007 en nog iets, wat we voor de privacy maar niet zullen vermelden. Toeval denkt u misschien maar vermits hij naast zijn nummerplaat ‘MI6 licence to kill’ heeft geplakt heb ik een donkerbruin vermoeden van niet. Nu heeft die onderbuur zeker niet de rijvaardigheid van een Bond en met zijn parkeerkunsten is het al helemaal triestig gesteld. Zo staat zijn blitse minivan altijd heel schuin of foutief geparkeerd waardoor ik onze plaatselijke Bond regelmatig moet aanspreken en hij zich moet verzetten, voor ik mij uit onze krappe parking kan manoeuvreren. Niet zo erg, maar wel best ergerlijk en als onze James nu nog de charme of het sexappeal van de Bond van het witte doek zou hebben zou dat de pil enigszins vergulden. Helaas!

1 opmerking:

  1. Ik ben persoonlijk ook niet echt een Bond-fan, maar voor Craig maak ik ook al eens een uitzondering..

    BeantwoordenVerwijderen