zondag 23 september 2012

Druk op de buis!


Over het nieuwe tv seizoen is al heel wat gezegd, geschreven en ge-tweet. Vooral de lancering van ‘Vier’ laat twitteraars blijkbaar niet onberoerd. Het actuamagazine De Kruitfabriek, de Vier versie van De Slimste Mens en Man bijt Hond in Vierjasje worden virtueel druk besproken en becommentarieerd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot hier toe nog geen enkel van deze programma’s heb gezien wegens te druk. Zelfs de lancering van De Slimste Mens heb ik als voormalig trouwe fan compleet gemist. En met te druk, bedoel ik te druk met het opnemen en bekijken van allerlei programma’s die ik dit nieuwe seizoen wil zien, want ik weet niet hoe het met u staat, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar eerst kijken en mijn digirecorder maakt overuren. Zo zijn The Borgia’s nog maar net van de buis of The Tudors hebben zich al aangediend en vermits ik deze serie al sinds de lancering trouw volg wil ik ook dit seizoen niet missen. De aftrap van de geweldige serie Boardwalk Empire op Canvas heb ik wegens een verkeerde instelling misgelopen, maar gelukkig is er Acht die deze HBO dramareeks van Martin Scorsese, met de eeuwige bijrol Steve Buscemi eindelijk in een hoofdrol, opnieuw uitzendt. Dat ik Dallas uit pure nostalgie nog eens wou zien heb ik u al verteld maar die rijke Texanen moeten even in het virtuele rijtje van mijn recorder wachten, want zelfs aan de pilootaflevering kwam ik niet toe. En dan is er nog het laatste seizoen van Code 37 dat ik ook niet wil missen want nu wil ik eindelijk wel eens weten hoe de vork in de steel zit.
Zo heb ik het gevoel dat we na een hele lauwe komkommertijd op tv vlak nu in een stroomversnelling terecht zijn gekomen en bedient mijn recorder mij trouw op mijn wenken. Met een dochter met andere interesses en voorkeuren wordt er hier ijverig opgenomen en herbekeken en staat het geheugen van mijn recorder bijna altijd zo goed als vol. Maar het mooie daaraan is dat je nu alle afleveringen kan opsparen om ze dan na elkaar te zien, net alsof je de DVD box kocht. Het wordt een druk najaar op de buis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten