vrijdag 27 juli 2012

Het digitale tijdperk.

Ik weet niet meer hoe lang het al geleden is dat wij besloten om in zee te gaan met de firma met dat gele ventje maar wij waren in ieder geval bij de eerste klanten en hoewel ik over het algemeen redelijk tevreden ben over de service waren er wel wat hindernissen onderweg.
Vooral de opstartfase liep behoorlijk chaotisch en ik was alles behalve opgezet met het lelijke ‘bakje’ dat midden in mijn woonkamer werd geïnstalleerd. Bovendien moest er een kabel van de straat naar het huis worden getrokken wat voor de nodige vertragingen zorgde en toen na enkele dagen bleek dat de technieker van dienst die overbodige draad van onze alarminstallatie zonder pardon had doorgeknipt stond mijn tevreden klant peil op een heel laag pitje. Maar na het nodige over- en weer gebel en talloze bezoekjes van andere techniekers raakte de problemen uiteindelijk opgelost en stapten wij in het digitale tijdperk.
Eens je bij een provider bent ligt het blijkbaar niet in onze Belgische aard om te veranderen en hoewel ik mijn bedenkingen heb over het bijna monopolie van die firma en mij erger aan de verschrikkelijke paraplu mentaliteit als er iets mis gaat blijft een mens dus inderdaad trouw want je hoort toch ook de verhalen over het gras dat aan de andere kant niet echt groener is.
In ieder geval wordt er in dit gezin veel gebruik gemaakt van de digitale diensten. Vermits wij nog een vaste computer hebben is het hier soms een nummertje trekken om dat ding te bezigen want ik moet toegeven dat ‘yours truly’ een fervent gebruiker is. En ook de digitale tv werkt hier hard want met twee jong volwassenen in huis en ocharme één tv-toestel liggen de interesses mijlenver uit elkaar en wordt er duchtig gebruikt gemaakt van digitaal opnemen, uitgesteld kijken of de mogelijkheid om het nieuws op ‘net gemist’ te bekijken wanneer het mij past.
Ik kan goed overweg met al die digitale gadgets maar vraag mij echt af waarom je bij het digitaal opnemen nog altijd een stukje voor en na het programma moet instellen en als de desbetreffende uitzending uitloopt het eind dus nog steeds niet mee hebt, wat soms behoorlijk frustrerend is. Ik dacht dat zo’n digitaal ding perfect het begin en eind van een programma zou kunnen registreren maar blijkbaar is het maar net zo slim als onze oude vriend de videorecorder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten