zondag 1 juli 2012

Hello! Schoten




Ik denk niet dat wij onze jeugd nog zo gek zouden krijgen, maar toen ik op de middelbare school zat was volksdansen een verplichte activiteit. Dan werd er een enorme kring op de speelplaats gevormd en moesten we allemaal vrolijk rondhuppelen. De leerkrachten dachten dat wij dat geweldig vonden terwijl, in mijn herinnering, het tegendeel waar was. 

Nu ik volwassen ben kan ik dat stukje cultuur echter beter appreciëren en heb ik al eens een optreden op het werelddansfestival gezien. Wat mij vooral is bijgebleven is de dans van een steppenvolk uit Centraal Azië omdat zij zo’n feeërieke kostuums hadden en met zoveel gratie dansten.
Mijn schoonzus ging ook naar 'Hello Schoten' en was onder de indruk van het optreden van de Maori. Zwaar getatoeëerde krijgers uit Nieuw-Zeeland die een stoere krijgdans doen om hun tegenstanders te imponeren. Alleen vond ze het een beetje grappig dat na al dat testosteron, de 'Mosseldans' werd geprogrammeerd.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten