donderdag 17 mei 2012

Fan van de selfscan.

Eerst waren we niet zo’n dikke vrienden, de selfscan en ik. Om te beginnen omdat het scannen zelf niet echt wilde vlotten en ik er behoorlijk wat tijd in stak voor dat machientje mij met een bliep beloonde. Blijkbaar hebben de caissières het toch niet zo makkelijk als je denkt wanneer je hen door je boodschappen ziet racen. Na een poosje kreeg ook ik het scannen onder de knie en ging het heel vlot maar eens aan de kassa kreeg ik keer op keer controle. Zo schiet het niet op met dat zelf scannen bedacht ik mij dan, want waar is mijn tijdswinst als ik steeds gecontroleerd word en bovendien kreeg ik een erg onaangenaam gevoel van al die controles. Dus ging ik weer langs de gewone kassa om het daarna nog eens met de scan te proberen en opnieuw controle te krijgen. Tot iemand mij de raad gaf om even door te zetten. Na een tijdje draai je mee in het systeem en kijkt de kassierster je rekening enkel sporadisch na, en zo ging het ook.
Nu ben ik fan van de selfscan. Je leest zelf ja aankopen in, controleert je rekening terwijl je boodschappen doet, je kijkt het totaal na met één druk op de knop nog voor je  afrekent dus dat scheelt wat onaangename verrassingen betreft. Bovendien moet je de boodschappen niet uitladen op de band om ze daarna opnieuw in te pakken en zijn er zelden of nooit rijen aan de selfscan kassa. Super praktisch, toch?
Alleen maak ik mij wat zorgen over de werkgelegenheid door dit systeem. Jammer toch dat alleen maar voordelen blijkbaar niet zo vaak voorkomt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten