zaterdag 22 januari 2011

Winter blues.


Ik wil lavendel, krekels en een provencaals klimaat !  Vergis ik mij, of hadden ze ons dat niet beloofd als gevolg van de opwarming van de aarde ?  In plaats daarvan hebben we al twee keer op rij een ijzige, vroege en vooral lange winter gekregen, en momenteel lijkt het alsof we in een oneindige trieste herfst zijn belandt.  

Eerlijk gezegd, ik heb het gehad met de winter en het vooruitzicht op meer van dat doet mij verlangend de reisbrochures inkijken.  Wie lyrisch durft uitwijden over de mooie romantische sneeuw wordt door mij gegarandeerd getrakteerd op een ijzige blik en de regen die blijkbaar uitsluitend boven Vlaanderen in bakken uit de hemelsluizen valt ben ik ook meer dan beu.
Vorig jaar omstreeks deze tijd ben ik bovendien in het ziekenhuis belandt.  Gevallen, zoals zoveel lotgenoten op een voetpad dat eerder een ijspiste leek.  Gelukkig hebben ze mij niet van ver moeten komen halen, want het was net voor de ingang van het ziekenhuis zelf 'of all places' !  Een operatie en veel pijnstillers later mocht ik na zes dagen opname naar huis, waar ik een week of acht op twee krukken en één been heb rond gehuppeld, of wat daar toch voor moest doorgaan.  Dat kon tellen als winterblues, dus eigenlijk mag ik nu niet klagen.  Maar toch, de zonnige bestemmingen lonken, de nood aan warmte is groot !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten