zondag 20 oktober 2013

Do’s en dont’s in Houston

Toen de ex kwam vertellen dat wij misschien voor drie jaar naar Houston Texas konden verhuizen heb ik een half uur geblèt, maar ik ben dan ook een blètkous. Eenmaal wat aan het idee opgewarmd bedacht ik mij dat het voor ons gezin wel een heel avontuur en ervaring zou zijn en zeker in een land met een vergelijkbare cultuur dan de onze. Niet dat een vreemde cultuur geen verrijking zou zijn maar dat zag ik niet zo zitten.
Als je een beetje tussen de regels kan lezen of zelfs niet, zul je vast gemerkt hebben dat ik niet opgezet was met de…

Dit was het laatste wat ons mama heeft geschreven. Helaas heeft ze dit niet kunnen afmaken.
Patricia Vanghesdaele is vannacht overleden. Ondanks het feit dat er hard voor haar leven werd gevochten heeft ze het niet gehaald. Na een bikkelharde strijd heeft ze het gevecht tegen kanker verloren. Het enigste wat we nu nog kunnen doen is hopen dat ze rust vindt en troost halen uit het feit dat ze niet langer hoeft af te zien.

Wij zullen haar in ieder geval heel hard missen.

Mama,

Je bent de moedigste vrouw die we kennen. Je hebt altijd het goede voorbeeld voor ons gesteld, ons geleerd om altijd te blijven vechten. Je wilde niet opgeven, had nog zoveel voor te leven. Je zei altijd dat je ons nog lang zou blijven “ambeteren” en dat we ons geen zorgen moesten maken. Helaas hebben we je vroegtijdig moeten afgeven. Je hebt de oneerlijke strijd tegen kanker verloren. Het enigste wat we nu nog kunnen doen is moed halen uit je vechtkracht. We hadden je nog zo hard nodig en wilden nog zoveel met je delen, maar we gaan je goede voorbeeld volgen en ons een weg in het leven vechten al zal het nu moeten zonder jouw aanmoediging en steun. Mama we gaan je niet teleurstellen en je gaat trots op ons zijn.


Gitta en Robin

5 opmerkingen:

  1. Wat een schok om dit te lezen. Ik volgde haar blog nog niet zo lang. Eigenlijk kwam ik pas hier terecht nadat ze me een Liebster-award had geschonken (waar ik zeer door vereerd was). Ik wist dus niet dat ze ziek was. Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve mama, Gitta en Robin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vicky de Lescazes20 oktober 2013 om 19:31

    Wat een verschrikkelijk, verschrikkelijk nieuws... Patricia, hopelijk vindt je nu eindelijk rust. Ik drqqg je in mijn hart. Gitta en Robin, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat verschrikkelijk om dit te lezen! Ik wist helemaal niet dat Patricia ziek was. We leerden elkaar anderhalf jaar geleden online kennen. Wij hadden net het nieuws gekregen dat we naar Houston zouden verhuizen en Patricia sprak me moed in. Ze vertelde over het goeie weer en dat het toch zo'n pluspunt voor de kinderen is die tweede taal.

    Elke keer ik weer een nieuwe blogpost online zette, keek ik uit naar een reactie van haar. Ik heb Patricia nooit in het echt gezien (voor mij was ze trouwens gewoon pedewilde), maar ik ga haar ongelooflijk hard missen.

    Ik las het bericht van haar overlijden al drie dagen terug, maar het heeft me drie dagen gekost om het nieuws onder ogen te zien. Ik kan het maar niet geloven dat één van mijn blogvriendinnen er niet meer is. :'(

    Veel sterkte, Gitta en Robin.
    Dankjewel, lieve pedewilde.

    Liefs,
    Liesje (en ja, nog steeds uit Houston)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alléé, ik schrik hiervan enorm! Ik wist ook helemaal niet dat ze ziek was. Gitta en Robin veel goeie moed om zonder haar verder te gaan en ik vind het heel jammer dat ze er niet meer is, ook al kende ik haar niet persoonlijk, toch was ze een blogster waar ik regelmatig eens kwam kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetjeee......... zet ik net nog reacties neer zonder eerst de andere gemiste berichten te lezen!!
    Ben er helemaal stil van.... jeetje wat erg, zit met een brok in m'n keel.

    Heel veel sterkte voor jullie.....

    Warme groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen