zaterdag 31 augustus 2013

Consuminderen in augustus

Ik weet het, het is niet goed voor de economie maar in augustus kocht ik helemaal niets voor mezelf. De dochter had wat sportkledij nodig maar daar bleef het dan ook bij. Het is vreemd maar sinds ik ben begonnen met consuminderen gaat dat steeds beter en beter. Blijkbaar zit consumeren er bij ons echt ingebakken terwijl je eigenlijk niet zoveel nodig hebt. Ik word ook niet ongelukkig omdat ik niets koop het stoort mij echt niet. Vroeger doorbladerde ik iedere week de reclamefolders en dan was er altijd wel iets dat ik interessant vond. Nu ik geen folders meer neem is die verleiding helemaal weg en eerlijk gezegd ik mis ze niet. Zelfs toen mijn gsm het begaf hoefde ik geen nieuw toestel te kopen omdat ik de (oude) smartphone van de zoon kreeg. Hij is dus duidelijk wel een actieve consument.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten