maandag 19 augustus 2013

Al ziende blind

We keken elkaar een beetje beteuterd aan toen Amerikaanse vrienden in Houston ons vroegen om foto’s van Antwerpen te tonen, want die hadden we helemaal niet. Dus eenmaal op vakantie in België gingen we op pad met het fototoestel en namen een paar kiekjes. Ontgoochelend weinig vonden die Amerikanen en ze hadden gelijk.
Toen ik gisteren door de stad fietste met mijn fototoestel en het voornemen om mooie plekjes vast te leggen kwam ik terug zonder één plaatje terwijl er genoeg van die plekjes zijn. In het buitenland fotograferen we zulke plaatsen en monumenten bijna tot vervelens toe maar hier betrap ik mezelf er geregeld op dat ik er aan voorbij ga en ze soms zelfs helemaal niet zie. Is dat nu omdat we die plekken zo gewoon zijn en we ze zo vanzelfsprekend vinden, ik weet het niet, maar vanaf nu ga ik er in ieder geval meer van genieten!

2 opmerkingen:

  1. Stom is dat eigenlijk, niet? Ik neem me ook steeds voor om eens alleen met m'n camera te gaan wandelen en foto's te maken van interessante dingen uit de buurt, maar het komt er steeds niet van.. Maar door deze post is het weer bovenaan mijn lijstje komen te staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je al zegt, je merkt dat van je eigen omgeving op de duur niet meer op. Maar als je er dan bij stil staat dan is het ineens van: "Hè zietdana, dat had ik na of nooit opgemerkt." En dit terwijl je r dagelijks misschien wel voorbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen