dinsdag 16 juli 2013

Mensen kijken

Niets zo zalig als met dit zomerse weer op een terrasje zitten en onder het nuttigen van je favoriete drankje mensen te kijken. Ik zocht vandaag dan ook een strategisch plaatsje uit, op de Keyselei in Antwerpen en keek naar al dat gepasseer en geflaneer.
Het is duidelijk dat het vakantie is, want er waren veel gezinnen met kinderen en ook de toeristen die gepakt en gezakt naar het centraal station trokken waren goed vertegenwoordigd. Het viel me op dat er zoveel fietsers passeerden en ook de Antwerpse Velo wordt duchtig gebruikt. Maar wat me vooral opviel was dat er zoveel papa’s met hun kroost op stap waren, te voet, met de buggy of op de fiets.
Zo was er één papa met zijn twee koters op pad, eentje voor- en eentje achterop de fiets. Niet echt makkelijk lijkt me maar het lukte die papa wonderwel. En kijk, ook hij streek neer op dat terrasje en installeerde zich met zijn kroost om hen te trakteren op een ijsje terwijl hij genoot van een deugddoende koffie. Maar van rust was er geen sprake voor die papa, want net nadat hij het ene kind had geholpen met wat gemors, zwiepte de andere zijn ganse bol ijs met een grote boog uit het potje om het dan op een huilen te zetten. De papa van dienst probeerde het kind te troosten en het bolletje ijs te redden onder de afkeurende blik van de dame aan het tafeltje naast hen. En net toen die desbetreffende papa de radeloosheid nabij was omdat dat kind het zo op een brullen zette en die dame luid en duidelijk haar mening ging spuien, kwam de dienster aangelopen met een nieuw ijsje en een grote vod om de troep op te ruimen. Het kind was onmiddellijk gesust, de papa keek de dienster dankbaar aan terwijl zij vrolijk teruglachte en alles was weer peis en vree. Alleen de oudere dame aan het tafeltje daarnaast keek nog afkeurend en eiste onmiddellijk de aandacht van de dienster op zodat dit mooie momentje zo voorbij was.


5 opmerkingen:

  1. Grumpy old (wo)men(man).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de keyserlei, vlakbij, ik zat daar gisteren ook, altijd interessant om voorbijgangers te bekijken,.......en mensen zijn toch zo onverdraagzaam geworden,......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zo. Dan zullen we volgende keer misschien eens samen mensen gaan kijken om er dan achteraf elk ons blogje over te schrijven :-)

      Verwijderen
  3. Ohja, dat is iets dat ik nog wel eens wil doen als ik eens uit de pampers ben. (mijn zoon hé)

    BeantwoordenVerwijderen