zaterdag 13 juli 2013

Die dekselse Beast

Met twee katten in huis, die hun energie niet in de wijde wereld kwijt kunnen, gaat er al eens iets stuk dat spreekt voor zich. Vooral Beast is de grote brokkenpiloot omdat hij altijd op zoek is naar entertainment. Hippie is veel rustiger maar zoals ik hier al vermeld heb was hij altijd de wereldreiziger van dienst.
Beast heeft al verschillende dingen gebroken in zijn onstuimigheid, waarna hij zich bang en schuldbewust gaat verstoppen in mijn bed. Hippie krabt wel eens aan de zetel en dat vind ik niet zo fijn. Maar ja die zetels zijn al zo oud dat er hier en daar zelfs een gaatje in het leder zit, dus een kras meer of minder maakt dan niet meer zoveel uit.
We proberen de heren te vermaken met allerlei speeltjes en krabpalen en het slot mag iedere dag wel even van de kraan voor Beast, maar toch blijft het moeilijk om die binnenkatten bezig te houden en eigenlijk lukt het eerder bij Beast, want Hippie stuurt meestal, zijn kat.
Onlangs ontdekte ik dat Beast een nieuwe passie had ontwikkeld. Midden in de nacht werd ik wakker omdat hij naast mij op mijn nachtkastje in de oortjes van mijn bril zat te bijten. Ik joeg dat lastpak slaapdronken weg en dacht er verder niet bij na, tot ik hem de dag daarna tijdens het douchen opnieuw betrapte. Blijkbaar had mijnheer de smaak te pakken dus die bril wordt sindsdien, telkens hij niet op mijn neus staat, netjes opgeborgen.
Gelukkig gaat mijn haar over die oortjes en zien we ze niet en, misschien ook gelukkig, kan ik zonder bril niet zien welke schade die dekselse kat nu weer heeft aangericht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten