maandag 6 mei 2013

Wat, eten we vandaag?

Blijkbaar ben ik niet alleen want ik las bij een aantal collega bloggers dat ook zij problemen hebben met deze dagelijkse vraag. Ik maak altijd netjes een boodschappenlijstje en plan het menu voor enkele dagen en dat probeer ik steeds in overleg te doen. Maar als de gevreesde vraag dan wordt gesteld krijg ik meestal als antwoord dat het hen niet uitmaakt. Daar kom ik dus geen stap verder mee, vooral omdat ik, eens het eten op tafel staat, dikwijls klachten krijg.
Zo kan ik bijvoorbeeld elke dag pasta eten, warm of koud, maar vindt de dochter één keer per week wel voldoende. Hoewel mijn kinderen altijd moeten eten wat de pot schaft zijn zij nog steeds picky eters en houden zij niet van vis of bepaalde groenten. Dat dat het samenstellen van het menu er niet makkelijker op maakt hoef ik u niet te vertellen. Wij eten niet zoveel vlees maar als het op tafel komt staat de dochter op bio en niet alle vegetarische burgers vallen in de smaak.
Zo stond ik onlangs weer te twijfelen, welke veggie burger het ook alweer was die de dochter niet lustte om na lang wikken en wegen de Griekse versie te kopen in de overtuiging dat deze er wel in zou gaan. Toen het eten op tafel kwam kreeg ik een verwijtende blik want blijkbaar was dat nu net diegene die ze niet lust. Om het allemaal nog erger te maken herinnerde ik mij bij de eerste hap dat ik ook niet wild was van deze veggie burger en werd het dus een maaltijd in mineur.
Een gezond en evenwichtig menu samenstellen is sowieso al een uitdaging maar met moeilijke eters wordt het helemaal een klus en mijn Alzheimer light helpt dus ook duidelijk niet. 

2 opmerkingen:

  1. Haha dit zou mijn moeder geschreven kunnen hebben. Met mijn zus en ikzelf in de rol van "de dochter". Alleen ben ik niet zo lastig als ons mama de verkeerde veggieburger heeft gekocht. De zus daarentegen.

    BeantwoordenVerwijderen