zaterdag 20 april 2013

Gewoontedier

De mens is een gewoontedier en ook mijn katten hebben hun gewoonten en rituelen. Zo komt Beast mij ’s morgens altijd begroeten als de lichtwekker aanspringt nog voor het alarm afgaat. Als ik naar het toilet strompel springt hij flux uit bed om het begroetingsritueel daar af te ronden. Daarna galoppeert hij door de gang naar de keuken om geduldig zijn ontbijt af te wachten. Hippie verwaardigd zich pas uit bed te komen als datzelfde ontbijt wordt geserveerd. Als hij de brokjes in het bakje heeft horen gieten komt hij op zijn dooie gemakje aan en zit dan geduldig voor de deur te wachten terwijl Beast aan de andere kant als een neurotische gek aan de ruit krabt. En als die deur dan open gaat heeft Hippie natuurlijk even tijd nodig om te beslissen of hij al dan niet binnen wil. Iedere morgen hebben wij datzelfde ritueel of beter gezegd iedere morgen als ik een beetje normale uren werk maar vermits ik in shiften sta is dat niet altijd het geval. Maar blijkbaar hebben onze beestjes een ingebouwde kalender annex wekker, want als ik extra vroeg uit bed moet of in het weekend, sturen beide heren, hun kat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten