donderdag 31 januari 2013

Uit logeren #gedichtendag



Het is vandaag gedichtendag en overal vind je gedichten terug. Aan het meer diepzinnige werk heb ik mij nooit gewaagd maar toen mijn kinderen ukjes waren schreef ik al eens een gedichtje voor hen en dit exemplaar vonden ze heel leuk.


Als we bij tante Griezelijn logeren hebben we dolle pret !
We hoeven niet eens op tijd naar bed.
We blijven op tot diep in de nacht
en luisteren hoe tantetje griezelig lacht !

Ze rijdt op haar bezem, ontzettend snel !
En ik achterop, dat begrijp je wel !
Ze maakt graag rommel, ze ruimt nooit op !
Een vleermuis hangt op het balkon op z’n kop.

 We kijken t.v. zo lang we willen,
en houden een wedstrijd om ter hards gillen !
Of ik pluk de spinnen van tantetjes hoed,
en voederen haar huisdier, een mini-mamoet.

Alleen het eten is smerig vind ik.
Van haar rattentandpuree krijg je de hik !
Spinnenragsoep, kikkerdrilsnoep en nog meer van dat,
dat eet ik niet meer, dat heb ik gehad !

Daarom neem ik altijd koekjes mee,
die eten we allemaal op met z’n twee.
Terwijl tante snoept van gesuikerde spin,
of lange vingers, met een tic erin !

De dingen die tantetje doet zijn gek.
Wat wil je, ze is dan ook een heks !
Maar wees niet ongerust, ze doet ons... niks !

2 opmerkingen:

  1. :D haha.. oh wat is hij leuk!!
    kan me voorstellen dat je je kinderen hier goed mee kon vermaken.
    ik ga hem morgen eens aan zoonlief voorlezen.. die vindt alles wat griezelt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen