dinsdag 13 november 2012

Wie zoekt, die vindt.

De universiteit van Utrecht deed onlangs onderzoek op de parking van een winkelcentrum en kwam tot de conclusie dat vrouwen hun wagen minder makkelijk terug vinden dan mannen. 
Daar heb ik dus helemaal geen onderzoek voor nodig want ik ben een van die vrouwen die zich soms niet meer kan herinneren waar ze haar auto heeft gelaten. Vooral op plaatsen waar ik veel kom heb ik het moeilijk omdat ik dan helemaal niet oplet waar ik mijn karretje achterlaat én omdat ik er zoveel kom dat datzelfde karretje al op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen heeft gestaan.
Maar de beste stunt deed ik toen ik in Texas even naar het gigantische shopping center om de hoek ging om snel iets te halen. Toen ik buiten kwam vond ik mijn wagen niet meer terug maar ik panikeerde niet direct want zoals gezegd overkomt mij dat wel vaker. Dus begon ik systematisch de rijen af te lopen op zoek naar mijn auto, mezelf verwensend omdat ik weer eens niet had opgelet. Het was echt een gigantisch shopping center met dito parking en naarmate de tijd verstreek besloop mij toch een lichte vorm van paniek want ondanks mijn systematisch gezoek had ik mijn wagen nog steeds niet gevonden. Ik weet niet meer precies hoe lang ik zocht maar ik vond mijn karretje uiteindelijk terug nét op het moment dat ik besloot om het dan maar als gestolen op te geven in het politiekantoor van de mall. Blijkbaar was ik langs een andere deur naar buiten gegaan en stond mijn wagen gewoon even verder op mij te wachten. 
Gelukkig was er dus niets aan de hand, behalve dan dat het triestig gesteld is met wat de Utrechtse onderzoekers zo mooi mijn ruimtelijk geheugen noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten