woensdag 21 november 2012

Brasserie Romantiek


De dochter had vrijkaarten voor Brasserie Romantiek maar vond dat maar niets, dus nam ik, samen met een vriendin, heel graag voor haar de honneurs waar en genoot van dit gratis avondje uit.
Nu is dit debuut van Joël Vanhoebouck niet meteen de film waar ik zou voor kiezen als ik naar de bioscoop ga en had ik geen al te hoge verwachtingen, maar werd ik even aangenaam verrast! Ondanks de titel is Brasserie Romantiek helemaal niet de lichtvoetige romantische komedie die je denkt voorgeschoteld te krijgen. Niet dat het een zwaarmoedige of moeilijke film is want de dialogen zijn behoorlijk pittig, grappig en soms zelfs griezelig herkenbaar en hoewel deze film zich op een zeer kleine set afspeelt én het verhaal een beetje voorspelbaar is verveelt Brasserie geen moment. Met dank aan de schitterende acteerprestaties van een uitgelezen cast.
Een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten