maandag 23 juli 2012

Een peperkoeken hartje.


Ik vertel hier dikwijls verhalen over de streken van Beast en soms doe ik dan een beetje geïrriteerd maar jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al lang door en ik beken; Beast is een beetje mijn favoriet en ik kan best lachen om zijn streken en fratsen. Behalve dan met het plassen in de gootsteen, dat vond ik alles behalve leuk, maar het boenen en poetsen met Detoll en javel heeft zijn effect gehad en hij mijdt de gootsteen nu, waarschijnlijk omwille van de geurtjes of tenminste dat hoop ik toch.
Beast is een schooier en een schavuit maar brengt leven in de brouwerij en eigenlijk heeft hij een peperkoeken hartje. Als je thuis komt staat hij altijd klaar om je te begroeten en iedere morgen krijg ik een uitgebreide ‘goede morgen’ van Beast. Hippie is ook een schatje maar hem zie je alleen verschijnen als hij mij in de keuken hoort rommelen met zijn etensbakje. Hippie is de kat van de dochter en hij slaapt bij haar, Beast ligt meestal bij mij of ze bunkeren allemaal samen in het bed van de dochter. Bovendien hield Beast mij trouw gezelschap toen ik erg ziek was en ook nu is hij steeds in de buurt. Terwijl ik dit stukje schrijf aan de computer, bijvoorbeeld en hoewel dat niet altijd makkelijk is omdat hij dan voor het scherm loopt of zelfs gewoon op het toetsenbord, zou ik zijn gezelschap niet kunnen missen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten