vrijdag 22 juni 2012

Namasté



Bij het bekijken van dit hilarische filmpje moest ik terugdenken aan de tijd toen ik op yoga zat in de plaatselijke sportclub. Ik weet dat er vaak lacherig over gedaan wordt maar yoga is best een intensieve training die heel wat van je vergt. Ik was in ieder geval een stuk leniger dan nu en misschien moet ik er maar eens terug aan beginnen. Maar ik dwaal af.
Wij hadden een hecht groepje en iedereen kende iedereen dus als er op een dag een nieuw vreemd mijnheertje binnenwandelt valt dat op, vooral als dat heerschap behoorlijk zelfzeker helemaal vooraan gaat staan. Nu had die man duidelijk al wat yoga klassen achter de kiezen want hij kende alle bewegingen en voerde de oefeningen heel soepel en vlot uit.
Ik geloof dat de oefening die ik ga beschrijven ‘de stoel’ heet, maar ik ben er niet zeker van. In ieder geval je moet rechtop staan, de voeten naast elkaar en bij het inademen breng je je armen in een cirkelbeweging zijdelings omhoog, langs de oren met de handpalmen tegen elkaar. Ondertussen buig je je benen lichtjes. Bij het uitademen buig je de knieën verder terwijl je bovenlichaam ietsje naar voor leunt om dan langzaam helemaal tot hurkzit te gaan. Mijnheertje deed ook deze beweging foutloos, begeleidt door een niet zo luid maar perfect hoorbaar, langgerekt ‘pfffieeeeeeeut’! Niemand gaf een krimp, behalve de dochter en haar vriendin dan, die er toevallig ook waren voor een proefles. Zij kwamen bijna niet meer bij. In ieder geval, die man hebben we sindsdien niet meer gezien in onze klas. De dochter en de vriendin ook niet, trouwens.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten