dinsdag 19 juni 2012

Lijstjesmens.

Het was een hele opluchting voor mij om bij een collega blogger te lezen dat ook zij vaak lijstjes maakt en ik beken; ook ik ben een lijstjesmens. Ik vind het soms een beetje kinderachtig van mezelf, maar het geeft me een gerust gevoel om alle dingen op te lijsten, alsof ik op die manier controle heb.
Wat lijst je dan allemaal op, vragen jullie je nu waarschijnlijk af. Wel dat kan van alles zijn. Ik heb bijvoorbeeld een lijstje met de klusjes die ik in mijn appartement wil doen en daar stond onder andere vliegenramen installeren, de bergruimte en de kelder in orde brengen en de tafel afschuren op. Dat ik die zaken al van het lijstje kon afstrepen geeft mij een goed gevoel. Maar ik heb niet alleen een lijstje voor klusjes, ook cadeautjes of dingen die ik moet doen of andere zaken worden opgelijst. En telkens als ik iets van een lijstje kan afstrepen maakt mij dat blij.
Er is maar één lijstje dat wel ‘The Never Ending Story’ lijkt en dat is het boodschappenlijstje. Dat hangt, geschreven op een oude envelop omdat ik daar ook mijn bonnetjes kan insteken, met een magneet aan de microgolf oven en het gebeurd meer dan eens dat ik net van de supermarkt kom en al een nieuw lijstje kan beginnen en dat vind ik niet zo leuk. Gelukkig hoef ik mezelf niet meer neurotisch te vinden, want blijkbaar doen anderen dat ook, die lijstjes maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten