zondag 8 september 2013

Open monumentendag


Het was weer Open Monumentendag vandaag en ook op deze 25e editie kon je kiezen uit tal van monumenten en activiteiten. Omdat ik het niet te ver wou zoeken én omdat ik er, shame on me, ondanks vlakbij nog nooit was geweest, bezocht ik Het Paleis op de Meir in Antwerpen.

Het gebouw en de zalen zijn prachtig maar ik moet toegeven ook een beetje leeg en kaal. Maar de gids verzekerde ons dat men volop bezig is met het stofferen, decoreren en bemeubelen van Het Paleis zodat het terug in zijn 'grandeur' wordt hersteld. 
En als je daar dan toch bent moet je natuurlijk ook eens binnen springen in het chocolade atelier van Dominique Persoone waar je onder de bedwelmende geur van chocolade kan genieten van de prachtige creaties van deze meester shock-o-latier.




1 opmerking: